Tuesday 4 December 2012

Isi hati ;

Bila aku tengok gambar ni aku bertambah stress ;~;
Assalamualaikum.

Aku ada masalah dan aku tak tahu nak luahkan kat siapa ;~; Aku perlukan seseorang yang memahami aku saat ni ._. Tadi Scha dia online tapi dia penat so aku suruh dia rehat ;_; Dia pun offline. Aku ingat nak share story dengan dia tapi aku macam tak boleh nak share -.-

Aku rasa macam aku hilang seseorang untuk bergantung dan share cerita happy sad angry aku ;~; Untuk aku minta nasihat pandangan dan penyelesaian :'( Untuk aku bermanja meminta dan semuanya lah ._. Maybe aku rasa macam ni sebab aku dah sampai tahap remaja.

Remaja yang suka memberontak dan aku tak tahu apa masalah aku. Aku tak dapat kawal perasaan aku ;~; Mak aku pernah cakap yang aku akan sampai tahap macam ni dan aku tak akan sedar perangai aku dah lain -.- Serius aku tertekan sekarang ni ;~; Aku tak suka sampai tahap yang aku anggap diri aku ni bodoh.


Aku menangis HAHA ok ini lawak. Aku penat dengar orang marah complain membezakan dan selebihnya ;~; Aku tak suka bila orang yang nak nasihatkan aku tapi dia guna suara tinggi macam marah. Aku tak suka orang asyik membezakan kerja yang aku buat. Aku tak suka bila aku sedang mencuba tapi kena marah. Aku tak suka orang paksa aku ; dan aku tak suka.

Tadi masa aku tengah buat kerja ;~; Tiba- tiba air mata aku mengalir :'( Aku cepat- cepat habiskan kerja lepastu aku terus masuk bilik. Aku menangis puas- puas ._. Aku sendiri tak faham dengan diri aku. Benda yang kecil boleh jadi kan aku sensitif sangat ;_; Huh... penat. 

Perangai aku pun dah berubah ;_; Aku dah jadi pendiam ._. Kalau tak kat rumah aku lah paling riuh HAHA. Aku lebih suka mendiamkan diri daripada menjawab dan dapat benda yang menyakitkan hati.

Aku tahu yang itu semua nasihat tapi aku tak perlukan semua tu dengan nada yang marah dan geram. Aku nak nasihat yang normal HAHA ;~; Aku tahu tu semua untuk membimbing aku tapi aku tak boleh nak terima  ._. Hati aku memberontak. Bosan dan aku memang penat dengan semua ni ;_; 


Aku dalam ketakutan sekarang ni ;~; Aku takut dan ragu- ragu kalau aku nak buat something ._. Aku tak nak kena marah so aku buat tapi aku tak tahu kenapa kena marah jugak. Maybe tak sempurna tapi aku dah cuba ;_; 

Wait ~! Tu bukan marah tapi nasihat :)

Tulah yang aku buat, aku lembutkan hati aku. Aku fikir positif tapi benda yang positif tu memakan diri aku sendiri ;~; Bila kita pendam sesuatu tanpa diluahkan ianya SAKIT. Sakit yang teramat dan kita tak boleh kongsi sakitnya ._. Aaa, aku menangis lagi ;_;

Dugaan yang aku kena tempuh seorang diri dan tak boleh dikongsi ;~; Kurang sikit sakit bila dapat menaip ._. To all yang akan menempuh zaman remaja aku ucapkan GoodLuck ^^ 

Aku harap mak aku baca ni ;~; Luahan hati seorang anak HAHA.

Bye (twitter)

2 comments:

  1. Eden pun selalu tertekan *menangis* tapi kena pandai handle feeling tu, always think positive. Jangan hanya disebabkan ketidakpuasan hati, kita menyesal nanti ;~; KBai. Lol

    ReplyDelete
  2. Remaja memang cenggini agaknya hahaha *join nangis* thanks faten atas nasihat *u* sayang mu ;) lol

    ReplyDelete